WAJIB DI BACA.....!! Jika Keluarga Atau Sanak Saudara Anda Terser4ng S4ntet Atau Terkena Guna Guna, Janganlah Panik" Gunakan Daun Bidara Untuk Mengobatinya..!

Pernah dengar Daun Bidara? Ramai yg tidak tahu manfaat dan fungsi Daun Bidara, sebenarnya daun bidara digunakan untuk mengobati s4ntet, mengobati manfaat guna, juga mengobati terkena lintrik lewat cara islami.


Dalam pengobatan Islam, daun bidara sering digunakan sebagai bahan dalam mengobati santet, mengobati terkena manfaat guna juga mengobati lintrik. Bila kita terkena s4ntet, atau terkena guna guna jadi gunakanlah Daun bidara untuk mengobatinya.

Di antara sebagian bahan yang digunakan dalam rawatan Islam yaitu daun bidara yang ditumbuk halus lantas dipadukan dengan air doa lalu diminumkan sebagian, dan sebagian lagi untuk mandi.

Ibnu Kathir menyampaikan di dalam tafsirnya bahawa Al-Qurthubi menceritakan dari Wahab bahawa dia mengemukakan, “Ambillah 7 helai daun bidara lalu tumbuk di antara 2 batu lantas dipadukan dengan air dan dibacakan Ayat Kursi lantas diminumkan pada orang yang terkena sihir beberapa 3 kali tegukan lalu dimandikan dengan air sisanya jadi ia bakal menghilangkan sihirnya. Terutama untuk suami yang terhalang m3ngg4ul! ister! nya. ”

Ibnu Kathir mengemukakan bahwa yang paling bermanfaat dalam menyingkirkan dampak sihir yakni dengan menggunakan apa yang diturunkan Allah S. W. T. pada RasulNya untuk menyingkirkan hal sejenis itu yakni membaca al-muawwidzatian (al-Falaq dan an-Nas) dan Ayat Kursi kerana ayat-ayat itu dapat mengusir syaitan.


Langkah Menggunakan Daun Bidara untuk mengobati s4ntet, atau mengobati terkena manfaat guna yaitu :

Ambil 7, 9, 11 atau lebih (kiraan ganjil) helai daun bidara.
Tumbuk dan dihaluskan.
Letakkan daun bidara yang telah dihaluskan tadi dalam satu gelas.
Campur daun bidara bersama dengan air doa.
Membaca al-Fatihah dan Selawat.
Niatkan kesembuhan dan sembuh dari semua gangguan. (Pakai kaedah bacaan surah al-Fatihah dan berdoa terlebih dulu ‘Ameen’).
Minum hanya 1/3 air bidara yang di dalam gelas. Baki 2/3 digunakan untuk mandi.

Langkah Mandi dengan Daun Bidara :

Saat mandi yakni di antara waktu asar dan maghrib. untuk Pesakit yang terkena s4ntet, terkena guna guna atau terkena lintrik baiknya mandi seperti umum dan pada akhir mandikan itu, tuangkan baki 2/3 air bidara dalam bak di dan campur air biasa untuk penuhi baldi tersebut . Jirus ke semuanya tubuh dan biarkanlah air di tubuh kering tanpa ada perlu mengelap tubuh. Lakukan minum serta mandi selama 3 hari berturut-turut.
Sekiam info ini semoga berguna dan bermanfaat untuk kita semua dan janganlah lupa di berbagi ke teman-teman yang lain.